După cum știți, subiectul Tesla mă pasionează foarte tare. În curând voi veni și cu review-ul Tesla Model 3 după 8 luni de utilizare, unde vă voi spune și ce îmi place, dar și ceea ce nu îmi place la ea. Însă până atunci am tot urmărit cum în ultimele luni prețul autoturismelor Tesla a scăzut extrem de mult, până la 20%, iar fenomenul pare că nu s-a oprit. În SUA s-a anunțat o nouă sesiune de reduceri, de până la 5,6%.
În condițiile în care celelalte brand-uri plusează la prețurile autoturismelor, iată că strategia Tesla este exact invers, iar asta a ridicat un semn de întrebare pentru foarte multă lume.
Cum e posibil ca Tesla să vină cu reduceri atât de mari?
Ei bine în momentul actual Tesla are cel mai mare profit/mașină electrică. Mai exact în al treilea trimestru al anului 2022, profitul net brut a fost de 15.653$/ autoturism, de două mai mult față de Volskwagen AG, de patru ori mai mult față de Toyota Motor Corp și de cinci ori mai mult față de Ford Motor Co, potrivit Reuters.
Având în vedere că sunt din ce în ce mai mulți jucători pe piața de autoturisme electrice, producătorii chinezi venind puternic din urmă, de la finele anului trecut strategia Tesla este bazată pe o profitabilitate mai mică care să aducă un volum mai mare de comenzi. Strategia este foarte bună, căci dacă până acum câteva luni autoturismele Tesla păreau niște “jucării” scumpe pentru mulți pasionați de tehnologie, mai nou devin tot mai accesibile și mai atractive pentru cei ce vor să renunțe la motoarele termice în favoarea autoturismelor electrice.
Și pentru ca strategia să fie sustenabilă pe termen lung, deja se caută soluții pentru reducerea costurilor de producție.
Părerea mea este că în final clientul este cel avantajat, căci concurența nu doar face ca prețurile să devină din ce în ce mai accesibile, dar și tehnologia să evolueze într-un ritm mai alert.