Astăzi vorbim de o jucărie interesantă, ce poate înlocui cu succes mașina în oraș. Este vorba despre bicicleta electrică, un mijloc de transport, ce a cunoscut un puternic avânt în ultimii ani. Mi-am achiziționat de vreo 2 luni modelul Samebike LO26, o bicicletă lansată în 2018, din ce am văzut, foarte apreciată pe afară, dar necunoscută la noi în țară, iar pt faptul că pe mine m-a impresionat plăcut această bicicletă, am zis că merită un review în care să vă spun tot ceea ce trebuie să știți despre ea.
Bicicleta a venit atent ambalată într-o cutie de dimensiuni generoase. Pe cutie au fost adăugate întărituri, pe zonele sensibile ale pachetului, mai exact în locurile unde bicicleta ar putea suferi deteriorări pe durata transportului. Cu toate acestea, o apărătoare de la bicicletă a ajuns puțin crăpată. Poate fi folosită, dar nu este intactă. Oricum, eu am ales să nu folosesc apărătorile. Îmi place mai mult cum arată așa. Asamblarea nu pot spune că este nici simplă, nici complicată. Din păcate nu vei găsi un manual de asamblare în pachet, ceea ce te poate pune puțin în dificultate dacă ai zero experiență cu o bicicletă. Partea bună, este că în cutie vei găsi absolut toate accesoriile necesare, cât și cheie, imbusuri și surubelniță. Important de reținut aici: în faza de asamblare, nu vei avea nevoie să desfaci niciun șurub de pe bicicletă. Nu te apuca sa desfaci suruburi de la roata, furca sau alte parti , asa cum am facut eu. Vei avea de montat ghidonul, saua, pedalele și roata din față, pentru care vei avea nevoie de un ax de prindere rapidă. Era să uit, mai ai de prins, farul și cele două apărători, evident, asta doar dacă dorești să le ai pe bicicleta ta. Cât durează tot procesul acesta? Aproximativ 20 de minute.
Eu am ales modelul cu jante din aliaj. Sunt foarte rezistente și în plus îi conferă un aspect futurist. Pentru cei ce preferă modelele clasice, cu spițe, este bine de știut că se poate opta și pentru o asemenea variantă.
Samebike LO26 este o bicicletă electrică pliabilă, ce îți oferă libertatea de a jongla între trei moduri de funcționare: manual(cel în care dai la pedale si esti pe barba ta fara a fi ajutat de partea electrica), modul asistat sau hibrid(în care pedalarea este combinată cu partea electrică) și cel full electric, când stai ca bosul pe bicicletă și doar accelerezi și frânezi.
Bicicleta realizată din aluminiu este destul de grea, cântărește 30 kg. Aici contribuie și bateria ei măricică, de 10,4 Ah, ce îi asigură o autonomie de 40 km, folosită exclusiv în modul electric sau aproximativ 100 km dacă ești harnic la pedală. Acumulatorul este unul Samsung și este găzduit în interiorul cadrului, de unde și dimensiunile acestea generoase. Timpul de încărcare al bateriei este de 4h. Bateria se scoate ușor, trebuie să rotești de cheie pentru a o debloca, după care o tragi afară de această prindere.
Samebike LO36 este o bicicletă compactă, ce ocupă un spațiu relativ mic atunci când este pliată, dimensiunile sale ajungând la 103 x 37 x 104 cm. Chiar și pedalele se pliază printr-o simplă apăsare a lor. În momentul în care este montată pentru a fi utilizată, dimensiunile bicicletei ajung la 177 x 88 x 104 cm.
Motorul de 350W se află poziționat pe roata din spate și este capabil să atingă viteza maximă de 35 km/h. Dar aici trebuie menționat că sunt foarte mulți factori care pot influența această limită, cum ar fi greutatea sau terenul. De menționat, că la primele 3 încărcări, viteza bicicletei este limitată sub 25 km/h și abia după cea de-a treia încărcare această limită se deblochează, iar utilizatorul poate atinge viteza maximă.
Roțile sunt mari, de 26 inch și beneficiază de frână pe disc atât pe față cât și pe spate. Vin cu anvelope groase, pentru a oferi eficacitate și siguranță utilizatorului fie că alege un traseu lin și ușor de parcurs, fie că alege unul cu ceva denivelări.
Teoretic, bicicleta este adaptată pentru orice tip de teren. Pe față are o furcă cu suspensie ce poate fi blocată. Aceasta are cursa de aproximativ 5 cm. Suspensia la cadru este bunicică. La mici denivelări își face treaba bine. Pe asfalt, macadam, pământ nu sunt probleme, însă pentru un teren accidentat, consider că i-ar fi trebuit o suspensie cu o cursă mai lungă, care să absoarbă mai bine șocurile. Bicicleta este cam 80% pentru asfalt, iar 20% pentru plimbări prin pădure, dar pe niște potecuțe decente.
Schimbătorul de viteze și deraiorul sunt de la Shimano, entry level, dar foarte bune. Are 3 foi cu 7 pinioane, adică 21 de viteze. Pe față, beneficiază de o lumină LED foarte puternică, pentru drumurile pe timp de noapte. Din păcate nu vine cu lumină și pe spate, însă cu 6 lei rezolvi ușor acest aspect. Mai nou, am aflat că am nevoie și de acele pisicuțe pe roți, conform legislației rutiere.
Șaua nu este deloc confortabilă. Este tare, așa că eu am preferat să îi pun o husă. Bicicleta suportă o greutate de până la 150 kg.
Modurile de funcționare, starea bateriei, viteza, distanța, eventuale erori și semnalul de lumină sunt afișate pe un display LCD, poziționat pe centrul ghidonului, astfel încât să poți rămâne concentrat în permanență la traseu. În partea stângă a ghidonului avem frâna și toate comenzile pentru a controla partea electrică a bicicletei. Ai 3 butoane de control, de unde aprinzi dislay-ul, intri în setările bicicletei și faci modificările dorite. Aici te poți juca cu o mulțime de opțiuni. Poți activa modul pedestru, când mergi pe lângă bicicletă și tot ce ai de făcut este să ții de ghidon, bicicleta te însoțește cu un minim de efort, poți modifica voltajul bateriei, dar nu te sfătuiesc să faci asta, poți ajusta luminozitatea ecranului, de la 1 la 3, poți modifica din 5 trepte în 3, plus multe alte configurații. Toate modificările care pot fi aduse bicicletei și combinațiile de butoane pentru a face asta, le găsiți în manualul display-ului. În descriere găsiți link-ul lui.
În partea stângă a ghidonului sunt toate comenzile pentru a controla partea electrică a bicicletei, iar în partea dreaptă avem frâna, comutatorul pentru viteze și claxonul .
Bicicleta vine cu două chei. Este ușor de pornit. Contactul se află situat pe partea inferioară a cadrului.
De când o testez am parcurs peste 250 km cu ea. Părerea mea după acești km parcurși? Este o bicicletă care arată foarte bine, are un aspect modern. Îmi place foarte tare că este electrică. Cam grea pentru gustul meu. Aș fi preferat una mult mai ușurică. Frâna cu inhibator de motor își face bine treaba, de fiecare dată mi-a oferit siguranță. Deși la asamblare unele părți mi s-au părut de o calitate îndoielnică(aici mă refer la pedale, apărători), experiența pe termen lung, mi-a întrecut așteptările. Am ajuns să o folosesc exact așa cum a venit. I-am mai adăugat doar câteva accesorii, lumina de pe spate, husa pentru șa și o oglindă pe ghidon. Dacă la început mi-a fost frică să mă aventurez pe distanțe mari, după câteva ture m-a convins că pot duce fără probleme trasee mult mai mari. Astfel am ajuns la plimbări și de 50 km. Mi-ar fi plăcut ca în modul pliat să fi fost mai atent lucrată. Așezată în poziție verticală este ok, dar eu de exemplu am transportat-o în mașină și din cauza faptului că furca se atinge de cadrul bicicletei, s-a zgâriat pe alocuri destul de urât.
Ce-ar mai fi de adăugat? Da, prețul. Aproximativ 760$. Nu este o bicicletă ieftină, dar având în vedere că vorbim de un model electric, ce poate înlocui cu succes transportul cu mașina în oraș, ba chiar îți poate economisi timp prețios în orele de vârf, eu zic că e un preț ok. Eu am achiziționat-o de pe Gearbest, dintr-un warehouse din China, și a venit în 2 săptămâni. Folosind cuponul de reducere GBLO260715 puteți beneficia de o reducere de 21$.
Buna ziua!
Am o intrebare tehnica si nu ii dau de cap.
Am o bicicleta Samebike LO26 48V 500W 21 Speed Foldable EBike 30km/h Electric Bicycle 10Ah Battery 26 Inch Tire MTB Bike Motor.
Am Apasat pe doua butoane de la panoul de comanda (butonul de marirea a vitezei si cel de micsorare a vitezei cred, nu mai tin bine minte) si imediat mi s-a luminat display si bateria mi s-a golit instantaneu desi abia o scosesm de la incarcat. Am incercat sa o reincarc in nenumarate randuri si nu vrea sa se incarce mai mult de 29% si aceasta cantitate de energie se consuma in primul Km parcurs. Oare am stricat bateria sau este vreo setare/formatare pe care am facut-o bateriei si nu mai stiu eu sa ii dau de cap?
Este vreun forum in Romania pentru acest tip de biciclete?
Multumesc!