EuroNCAP prezintă o nouă serie de mașini trecute prin testele lor de siguranță, în care este inclusă de data aceasta și Dacia Jogger.
Și dacă în mod normal fiecare mașină trece prin diferite etape de testare înainte de a-și primi rezultatul evaluării, iată că reprezentanții EuroNCAP au decis să acorde pentru Dacia Jogger o stea, însă fără a o testata în prealabil, așa cum ar fi fost normal. Motivul? Se pare că Dacia Jogger a primit acest scor, pe motiv că autoturismul se aseamănă din punct de vedere tehnic cu Dacia Sandero, prin urmare s-a decis ca rezultatele obținute de aceasta anul trecut să fie luate ca și etalon. Ca idee, Dacia Sandero a fost evaluată cu un scor de 2 stele, însă Jogger este penalizată pe motiv că nu are avertizor de centură de siguranță pentru locurile 6 și 7 din spate. Vorbim de cele două scaune demontabile, care dacă s-ar fi echipat cu avertizor sonor, nu s-ar mai fi putut demonta.
Reprezentanții Dacia susțin că: „Jogger este un vehicul sigur de segment C omologat în conformitate cu normele europene de siguranță. Jogger oferă un nivel înalt de protecție pentru toți ocupanții, fiind mai sigur decât multe dintre vehiculele aflate în circulație. EuroNCAP are un protocol propriu de testare, care evoluează permanent și care devine tot mai sever la fiecare doi ani, în special în cazul sistemelor de asistență la condus (ADAS). Dacia Jogger este identică din punct de vedere structural cu Sandero Stepway dar dispune de un profil diferit al pavilionului în partea din spate. În baza protocolului utilizat de EuroNCAP, versiunea Jogger cu 5 locuri ar trebui să aibă același punctaj ca Sandero, adică 4 stele pentru protecția ocupanților (protecția reală în caz de accident) și 2 stele în total. Punctajul final atribuit modelului Jogger este legat doar de cel al versiuni cu 7 locuri: 1 stea (explicată prin absența sistemului de avertizare a fixării centurii de protecție și a sistemului Isofix pe rândul al treilea – amovibil – de scaune). Obiectivul Dacia nu este de a obține cu orice preț stele EuroNCAP prin introducerea pe vehiculele sale ale unor echipamente din categoria sistemelor de asistență (ADAS) pe care clienții noștri nu și le doresc sau pentru care nu sunt dispuși să plătească în prezent”.